dag 15, laatste dag op de opvang - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Paulien en June - WaarBenJij.nu dag 15, laatste dag op de opvang - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Paulien en June - WaarBenJij.nu

dag 15, laatste dag op de opvang

Door: Paulienenjune

Blijf op de hoogte en volg Paulien en June

30 Juli 2010 | Ecuador, Quito

Vandaag al weer de laatste dag op de opvang gehad. De opvang was mooi versierd met alle tekeningen, schilderijen en andere dingen die de kinderen gemaakt hadden. Nadat alle kinderen en papa´s en mama´s er waren heeft eerst Paola een speech gehouden waarbij wij allemaal bedankt werden.
Daarna heeft Mariska een speech gehouden en daarna hebben we het kabouter Plop liedje en dansje gedaan met alle kinderen. We hadden de neuzen rood geverfd maar sommige stoere jongens wilden dat absoluut niet. Soms zijn ze nog zo klein en al zo stoer!! De meisjes had ik allemaal nagellak opgedaan.

Daarna hebben ze een traditionele dans gedaan die op bruiloften altijd wordt gedaan. Het was erg leuk om te zien. Daarna konden de ouders alles bekijken en toen kwam er voor iedereen eten, een maiskolf en een stukje kaas. Voor de kinderen was er ook nog warme chocolademelk.

Van te voren waren June en Aila nog in een traditionele rok gehesen wat ze beiden prachtig vonden. Ayla had gisteravond ook nog een traditionele blouse gekocht. Ze kregen ook een staartje in hun haar en ze zagen en beeldig uit. June vroeg me al dagen om zo´n rok wat eigenlijk 2 lappen stof om elkaar heen is. Uiteindelijk heb ik vandaag de bovenste lap voor haar gekocht voor 10 Euro. Ik vond het te duur worden om ook nog een binnenrok te komen, temeer daar ik niet weet of June dat in Nederland nog aan doet. De blouse zeker wel maar ik denk dat de rok niet echt praktisch is.

Nadat we van iedereen afscheid hadden genomen zijn we met de bus terug gegaan naar ons hostel waar we de koffers al klaar hadden staan bij de receptie. Nog even snel geld gepind omdat dat niet meer kan in Puerte de Quito. Het duurde uiteindelijk best nog een tijd voordat we vertrokken maar uiteindelijk gingen we met een truck met een open bak met alle koffers en een paar van ons naar het busstation en de rest ging lopend.

Inmiddels is het al weer 17.44 en zijn we in ons hostel aangekomen. June en ik hebben een lekkere kamer met een eigen douche en wc. Toch wel weer heel prettig! We zitten midden in het centrum hier dus het zal wel luidruchtig zijn vanavond maar het is maar voor 1 nacht. Morgen om 09.00 uur vertrekken we naar Puerto de Quito.

Ons werk zit erop. Ik heb van Mariska begrepen dat de man van de speeltoestellen naar Quito komt omdat dat toch makkelijk was. Ik hoor van hun dan nog wel hoe we het allemaal verder regelen met de financiën. Ik neem aan dat we in de loop van de week of de komende tijd ook nog horen hoe we Dolores en haar gezin verder kunnen helpen. De twee weken op de beide opvangcentra zijn voorbij gevlogen. Het het ontzettend leuk voor zowel ons als de kinderen.
Nu een weekje vakantie.

Ik houd jullie allemaal uiteraard op de hoogte van wat er met het geld gaat gebeuren en hoe onze laatste week hier is maar de komende 6 dagen hebben we geen internet. We gaan naar het regenwoud en slapen daar met z´n allen in 1 huis. Het is er verder heel erg rustig. We hebben een zwembadje en we gaan er nog allerlei leuke excursies doen. Heerlijk, even een weekje welverdiende rust!

Veel liefs,
Paulien en June

16 Juli a.s. vertrekken June en ik voor een 3-weekse rondreis naar Ecuador waar ik vrijwilligerswerk ga doen voor Villa Ticca. Stichting Niños de Waita Ticca is een Ned. stichting.Sinds 2003 vangt deze stichting kinderen op van hulpbehoevende gezinnen en minderjarige-en alleenstaande moeders in het zuiden van Quito. In kinderopvang Villa Ticca in Quito vinden elke dag 100 kinderen een veilige plek en werken 7 Ecuadoraanse werknemers om de kinderen te onderwijzen. In 2010 is een tweede opvang geopend in het indianendorp Peguche. In de zomervakantie worden met vrijwilligers vakantie-activiteiten voor de kinderen in de wijk van de opvang georaniseerd. Deze kinderen maken nooit uitstapjes en beleven daarom heel veel plezier aan kunst, -sport, -en spelactiviteiten. Lijkt het jou ook leuk om zoiets eens te doen of wil je Villa Ticca steunen met een bijdrage, kijk dan eens op www.villaticca.com voor meer informatie. Wil je weten hoe het ons vergaat in Ecuador, volg ons dan via PaulienenJune.waarbenjijnu. Liefs, Paulien