De markt in Otovalo, dag 7 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Paulien en June - WaarBenJij.nu De markt in Otovalo, dag 7 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Paulien en June - WaarBenJij.nu

De markt in Otovalo, dag 7

Door: Paulienenjune

Blijf op de hoogte en volg Paulien en June

25 Juli 2010 | Ecuador, Quito

Op zaterdagochtend weer heerlijk ontbeten met fruit en daarna naar de markt gelopen. Wat een geweldige markt! Je zou hier al je geld kunnen uitgeven. Ik voor voor June 2 hele leuke poncho´s gekocht en een geweldig vest. Natuurlijk hebben we ook de traditionele kettingen gekocht die alle vrouwen hier dragen. Voor June kocht ik ook een setje sieraden van kralen die ter plekke op maat gemaakt werden. Mijn riem was kapot waardoor ik mijn spijkerbroek niet meer aankon (lastig als je maar 3 broeken bij je hebt) maar ik heb op de markt een leren riem gekocht voor 5 Dollar die ook ter plekke op maat gemaakt werd. Veel bedelende piepkleine vrouwtjes op blote voeten die heel dankbaar zijn als je ze een muntje geeft.
Natuurlijk heeft June ook een fluitje gekocht en hebben we beiden een traditioneel tasje gekocht.

Als laatste heb ik voor June een traditionele witte blouse gekocht met broderie en veel kleurtjes. Dat wilde ze het allerliefste hebben. Bij de eerste kraam vroegen ze 30 Dollar. Op zich niet duur maar zoveel geld wilde ik niet uitgeven. We zijn tenslotte voor een ander doel hier gekomen. Bij de volgende kraam was het 15 Dollar en daar hebben we de mooiste uitgezocht die ook nog snel even op maat gemaakt is door de oma die hem verkocht.

We raakten met de familie in gesprek. Het meisje was 10 jaar oud en haar nichtje 8 en zij wilden dolgraag met June spelen. Het meisje sprak perfect Engels en had ook gereisd met haar familie over de wereld. Zij kenden Villa Ticca en haar tante blijkt in Villa Ticca te wonen (van Mariska hoorde ik dat er inderdaad 1 vrouw woont). Haar nichtje zou volgende week ook naar Villa Ticca komen. Zij zelf niet maar zij is dan ook van een familie die genoeg geld hebben.

June is met de meisjes gaan spelen en ik ben 2 deuren verder gaan internetten. Ze hadden zelfs een kadootje voor haar gekocht (een dagboekje en een potlood). June mocht ook meeeten met de familie maar ze had geen honger. Toen we weggingen heeft Warita me haar nummer gegeven omdat ze graag nog eens wilde spelen met June. Ze zouden morgen naar het park gaan maar wij gaan zelf naar een werkplaats voor vrouwen in nood waar we een rondleiding krijgen. Ze gaan ns vertellen over geneeskrachtige kruiden en gebruik van natuurlijke kleurstoffen. Ook gaan we zien hoe de Indianen wol bewerken, spinnen en weven en krijgen we een workshop over muziek maken.

Inmiddels is het al weer zondag en vertrekken we om 11 uur naar de werkplaats. Er blijkt ook nu een kleine Indianenmarkt te zijn en June wil dolgraag nog een rok bij haar blouse hebben dus we gaan zo even kijken.

Tot snel weer,
liefs van Paulien en June

  • 25 Juli 2010 - 19:20

    Stephan:

    Hoi Paulien en June, leuk hoor om jullie reisverslagen te lezen. Voor de verhalen van de Indianen-markt in Otovalo brachten mooie herinneringen bij me boven. Ik ben zelf op zo'n soort markt in Chichicastenango (Guatemala) geweest. De gemoedelijke sfeer die je beschrijft vind ik heel herkenbaar. Heel veel plezier nog de komende 2 weken in Ecuador. Nancy en ik blijven jullie reisverhalen op de voet volgen. Groeten, Stephan

  • 26 Juli 2010 - 23:36

    Brenda:

    Wat een bijzondere, maar emotionele reis maken jullie mee. En inderdaad, wat hebben we het met zijn allen goed. We vinden dit alle maar gewoon, maar eigenlijk is het heel bijzonder dat we in zo'n weelde leven. Ik vind het heerlijk om je verslagen te lezen. Zodra ik een e-mailjte krijg, kijk ik gelijk wat jullie nu weer hebben meegemaakt en gaan meemaken. Hele dikke zoen, Brenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paulien en June

16 Juli a.s. vertrekken June en ik voor een 3-weekse rondreis naar Ecuador waar ik vrijwilligerswerk ga doen voor Villa Ticca. Stichting Niños de Waita Ticca is een Ned. stichting.Sinds 2003 vangt deze stichting kinderen op van hulpbehoevende gezinnen en minderjarige-en alleenstaande moeders in het zuiden van Quito. In kinderopvang Villa Ticca in Quito vinden elke dag 100 kinderen een veilige plek en werken 7 Ecuadoraanse werknemers om de kinderen te onderwijzen. In 2010 is een tweede opvang geopend in het indianendorp Peguche. In de zomervakantie worden met vrijwilligers vakantie-activiteiten voor de kinderen in de wijk van de opvang georaniseerd. Deze kinderen maken nooit uitstapjes en beleven daarom heel veel plezier aan kunst, -sport, -en spelactiviteiten. Lijkt het jou ook leuk om zoiets eens te doen of wil je Villa Ticca steunen met een bijdrage, kijk dan eens op www.villaticca.com voor meer informatie. Wil je weten hoe het ons vergaat in Ecuador, volg ons dan via PaulienenJune.waarbenjijnu. Liefs, Paulien

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 18181

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: